poniedziałek, 16 października 2017

WYCIECZKA DO SIEDZIBY RADIA MORS

Dnia 16.10.17 r. (wiemy, wiemy, nie rozpoczyna się notatki od daty, ale...) klasa II a, humanistyczno-medialna z I Liceum Ogólnokształcącego im Jana III Sobieskiego w Wejherowie brała udział w warsztatach dziennikarskich w radiu "Mors", mającym swą siedzibę w budynku Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Droga do celu zdała się "jedną chwilką" (ostatnio omawiamy Wielką Improwizację, stąd cytat) i już wyrosły nam przed oczyma oszklone drzwi przybytku nauki, które (mamy taką nadzieję) kiedyś stanie się kolejnym etapem naszej edukacji. Wnętrze zachęcało do wejścia, więc weszliśmy za naszym przewodnikiem, p. Karoliną Osowską - koordynatorką projektu - aby pooddychać atmosferą studenckiego życia i poznać tajniki pracy redakcji studenckiej radia "Mors". Było nas dużo, za dużo, co nieco przeraziło kierownika, p. Jarosława Zorna i wywołało w nim sprzeczne uczucia, ale starał się zachować pokerową twarz.

Pełne zapału i chęci zdobycia nowej, przydatnej nam wiedzy słuchałyśmy mini wykładu o zasadach funkcjonowania Mega Otwartego Radia Studenckiego, czyli MORSA, o działaniu fali dźwiękowej, sposobach wyciszania pomieszczenia, pracy mózgu ludzkiego poddawanego wpływom różnych dźwięków, oddziaływaniu muzyki disco polo na pracę serca... itd., itp. Dowiedziałyśmy się także, jak ważna jest budowa pomieszczenia, w którym nagrywane są audycje radiowe. Większość z nas po raz pierwszy miała okazję zajrzeć do paszczy mikrofonu (któż pozwoliłby nam w szkole rozkręcić mikrofon!). Zdobyłyśmy także wiedzę na temat zasad trzymania tegoż "instrumentu" w czasie występu, nie za blisko ust, nie za daleko... Najważniejszą jednak była wiedza  na temat koloru oczu p. Jarosława Zorna i jego sylwetki w czasach młodości.

Po tym wykładzie przeniosłyśmy się do pomieszczenia, gdzie znajdowały się komputery i sprzęt potrzebny do nagrania oraz wyemitowania audycji. Pan Jarosław przedstawił nam w jaki sposób ustawia się plan nagrania oraz odtwarzania muzyki i w jakim stopniu najnowsze osiągnięcia techniki wpływają na jakość audycji, Ostatnim etapem wizyty w radiu MORS były długo przez nas oczekiwane warsztaty. Spośród naszej grupy wytypowano łącznie 8 osób, które miały okazję wcielić się w role dziennikarzy prowadzących wywiad i w role zaproszonych do studia gości. Wystąpienie koleżanek, które - jak zgodnie twierdzimy - świetnie poradziły sobie z tym zadaniem - zostało nagrane, dzięki czemu mogłyśmy wysłuchać wszystkiego jeszcze raz w naszej szkole.

Pełne wrażeń długo żegnałyśmy się z p. Jarosławem, który - już bardziej rozluźniony i pogodzony z faktem nadmiernej ilości kobiet - na odchodne chciał podzielić się z nami opowieściami o swoich studiach, pasjach, o pracy i studentów i naszej (ewentualnej) dziennikarskiej przyszłości, o konieczności realizowania marzeń. Zapewne opowiedziałby więcej ciekawostek, ale zawsze musi nadejść czas pożegnania, więc opuściłyśmy mury uczelni.

Przed nami była jeszcze jedna atrakcja: uczelniana biblioteka zwana BUG-iem (pisownia ta nieco zdziwiła jedną z koleżanek, która podejrzewała pracowników o brak znajomości ortografii. Taki żarcik sobie zrobiła). Ogromny zbiór książek, sala konferencyjna oraz rozmiary miejsca zapierały dech w piersiach. Czymś niespotykanym dla nas dotąd były specjalne kapsuły dla studentów, w których mogli samodzielnie i w ciszy studiować wypożyczone materiały. Po tym przybytku wiedzy oprowadziły nas dwie sympatyczne i kompetentne bibliotekarki, za którymi dzielnie, po wszystkich piętrach, przemieszczała się nieco zmęczona wspaniałą przygodą i tempem zwiedzania cała babska , pozbawiona udziału jednego kolegi grupa.

Wyjazd na Uniwersytet Gdański był dla nas z pewnością dawką sporej, przydatnej wiedzy dotyczącej audycji radiowych oraz ciekawym doświadczeniem związanym z dziennikarstwem. Otworzył także przed nami drzwi do ogromnej biblioteki, którą być może zaczniemy wkrótce odwiedzać.

 II klasa humanistyczno-medialna 
z I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego w Wejherowie














zdjęcia: Alicja Gaszta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz